Koncept

Sandra Greve har mange års erfaring med konceptudvikling fra vidt forskellige brancher og bruger naturligt denne kompetence til at gøre undervisning på de videregående uddannelser nærværende, praksisnær og super spændende.

Her er to eksempler fra 2021 på konceptudvikling i to meget forskellige undervisningsforløb, hhv.: “Videnskabsteori og Metode” på Professionsbachelor i E-Handel samt specialiseringsmodulet “Lærerens Lederskab” på Læreruddannelsens 7. semester.

Hvordan kan studerende på Professionsbachelor i E-Handel lære Videnskabsteori på en måde, der tænder deres digitale mindset?
Hvordan kan en skuespiller hjælpe lærerstuderende med at udøve lederskab i klassen?
Skuespiller Iben Dorner krydrede specialiseringsmodulet “Lærerens Lederskab” på 7. semester ved at hjælpe dem med at gennemspille svære situationer, de allerede havde oplevet i deres praktik-perioder. For eksempel indtog Iben rollen som ekstrem skoletræt teenager med umiddelbart nul interesse for undervisning. Ligeledes, som uddannet lærer, der foreslår metoder, som den unge lærerstuderende bestemt ikke er enig i.

Forløbet har været praksisnært, så alt hvad vi har lært har vi kunne afprøve i form af skuespil

Studerende, Læreruddannelsen, 7. semester